Ett nytt år - nya möjligheter

Ja, nu har snart första dagen av 2010 passerat. Ett helt nytt år då möjligheterna av förändring har sin "klimax". Det är i alla fall så de flesta väljer att se på det hela. Det är därför alla nyårslöften ges för att kanske rätt snabbt brytas. Jag är inte emot den typen av löften. Det är snarare så att det enda löftet jag tycker är värt att försöka hålla är att "jag ska försöka få ut det bästa möjliga från varje dag som kommer". För visst handlar det egentligen inte om att det är ett nytt år som ger oss möjligheten att förnya oss? Det är ju vi själva! Och den makten till förändring finns i varje dag, varje timme, minut eller sekund. När som helst kan vi välja att förändra livet till något mer positivt och ljust. Det är rätt skrämmande att komma till den insikten att man har så mycket makt över sitt eget liv. Dock anser jag det vara något positivt. Först när man inser sin egen makt kan man orka ta sig ur den labyrint av förvirring som ibland skapas hos oss.

Varje dag ska jag försöka göra något nytt i mitt liv. Det behöver inte vara en stor sak. Bara något som bryter mitt vanemönster lite. Jag tror på att det gör att man kan få ett rikare liv. Det kan kanske handla om att måla något, tala med en ny människa, ta egen tid som man kan slappna av på, prova en ny aktivitet eller något annat. Det kan vara att idag väger jag mig inte - jag är bra ändå! Eller att jag faktiskt kan äta den där maten eller godsaken utan att få dåligt samvete. Kanske dröjer det lång tid innan vi klarar av att komma så långt. Men om vi tar en dag i taget, med lite förändring varje dag, så kan vi nå dit.

Jag tror på kraften av förändring. Vad tror du på?

Kommentarer
Postat av: Nora

Intressant blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 07:28:18
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0